19 Ağustos 2008 Salı

GELİBOLU 1







Bir haftalık bir tatil yapıp çok şükür evime dönebildim. harika bir sünnet düğününe şahit oldum. gelibolunun mahallelerinde gezdim dolaştım. İstanbulu çok çok ama çok özledim. burasız yaşanmıyor.... ama acayip sıcak hele bugün baygınlık geçirecektim az daha...

güzel vakit geçirdim düğün dolayısı ile gittiğim için düğün evinde mesken tuttuk. harika adetler yaşadım çok eylendim. bol bol resimler çektim sizlerinde bu güzel adetleri görmenizi istedim.
oralarda sünnet çocugunun tıbbı işlemi bir kaç hafta öncesinden yada bir yıl öncesinden yaptırılırmış. düğün 2 gün sürüyor. birinci günü davullu, zurnlı, piyanistli kına gecesi adı altında sünnet düğünü oluyor resimlerini koydum. düğün ev önlerinde oluyor. tüm mahalle attırıveriyor göbecikleri. sonra davul zurna geliyor ve gençler ortaya geçiyor bir çiftetellide onlar attırıveriyor. gece 1 e kadar bu eylence devam ediyor. 2. gün şerbet gezmesi denilen bir adet var. sünnet çocuğu ata bindiriliyor davul zurna önde sünnet çocuğu arkada. düğünde eş dost haber veriyor bize şerbete gelin diye. haber verilen yerlere davul zurna güle oynaya gidiliyor. çocuğa bir bardak içerisinde tatlı bir içecek ikram ediliyor. sünnet çocuğu şerbeti içiyor. bardağı atın üstünden fırlatıyor bardağı kırıyor. sonra o evin önünde başlanıyor çiftetelli oynamaya. takılar takılıyor. ve böylece tüm gelibolu sokaklarını arşınlamış bulunuyoruz. ikindide de sünnet mevlidi okunuyor. ikramlar yapılıyor.
çok eğlendim.. kaldığımız vakitçe her akşam bir sokakta düğün var çok şenlikliydi. mahalleye bir bakarsınız kırmızı jelatinlerle bezenmiş baklavalar geçiyor davul zurna ile bir bakarız gelin almaya gidiliyor yada sünnet çocuğu geziyor şerbete... biz büyük şehirde bu tarz adetleri unuttuk. ne de iyi oldu. içimiz ısındı.
tugba

1 yorum :

Z.M. dedi ki...

hoşgeldin tuğbacım,inş. iyisindir,ne iyi etmişsin bencede bu tatile gitmekle,bende bayılırım böyle değişik güsellikleri görmeye,sizin oraların adetleride bi başkaymış doğrusu,e tabi her yerin kendine has bi değişik adetleri oluyo,hafızamı yokladımda uzuun bi vakittir bi sünnet düğününe katılmamışım ben,ne güsel olurdu banada böyle bi değişiklik:D neyse canım ,sevgiler,,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...