30 Temmuz 2009 Perşembe

ABATTAN SONRA YEDİGÖLLER

Abanttan sonra iki tane ayrım yaşadık ya gölcük diye bir yer varmış oraya gideceğiz ya da yedigöllere.. günü birlik gittiğimiz için bir yeri tercih etmek zorundaydık. biz de yedigölleri tercih ettik.

ilk önce çıktık... bayağı bir çıktık... sandım yaylaya çıkıyoruz. karadeniz, batı da olsa karadeniz işte hemen kendini yeşiliyle sık ağaçlarıyla belli ediyor.

çıkarken (yayla evleridir herhalde) çok dolu olmadığını düşündüğümüz evlerin arasından geçtik. dağ tepe diyar geçtik. çıktık çıktık... hatta ben bir ara korktum çünkü yollar bize bahsettiklerinden çok kötüydü... 25 km'yi 1,5- 2 saatte geçtik.. o kadar yavaş gitmek zorunda kaldık yani...

ve sonunda vardık ilk gölümüz İnce göl...

Bu da Sazlı göl...

buda su yılanımız...

göllerin içerisinde bol bol bulunan kurbağalardan sadece birtanesi.. kurbağa kermit mi acabaaa :P

Kuru göl...

Burada bir göbek profilimiz var ama :P

kuru göl köprüsü

serin göl

ormanın içerisindeki şelale

dilek çeşmesi

büyük göl.. en çok beyendiğim...

göllerimizi gezdik çok yorulduk.. ve dönüş yolumuza girelim dedik yolumuza geyik çıksın diye çok dua ettik çünkü serbst yaşam alanları bölgesiydi çıkmadı maalesef..

sonundada boludağına tırmanıp şahane bir dağ şöleni eşliğinde yemeklerimizi yedik..

yedigöller efsanesi hakkında kısa bir bilgi;
Göllerin isimleri: Sazlıgöl, İncegöl, Küçükgöl, Deringöl, Büyükgöl, Kurugöl ve Seringöl’dür.
edigöller isminin hikayesi ise bilinen rivayet efsanelere göre şu şekildedir: Bu yedigölün bulunduğu yere 7 evli çift gelmiş.Bunların her biri bir yere ayrılmış.Büyükgölün olduğu yerde en büyük çift. Küçük gölün olduğu yerde ise en küçük çift kamp yapmış. Sazlıgölde ise damat geline sürekli saz çaldığı için sazlı göl olmuş. Nazlıgöldede gelin damada sürekli naz yaparmış bu yüzden orası nazlıgöl olmuş.Sabah bu 7 çiftin yerine 7 tane göl varmış.
tugbatugba

10 yorum :

Unknown dedi ki...

Biz de Abant'a gitmiştik ama Yedigöller'e gidemedik, çok güzelmiş manzara süper keyfini çıkarmışsınızdır ne güzel :) Yarasın :)(:

tugbatugba dedi ki...

sağol anacığım :))) gidersiniz siz gidersiniz bir koşu :)

havvanur dedi ki...

tugbacım taze ve yeni gelinim :))diomki acep evliya çelebi ile akrabalıgın vamı:))hani oda geziorduya çok:))şaka bi tafa muhteşem görüntülerr gez ve paylaşş harika evde oturuken zaman geçio ablasııııhayırlı akşamlar ve cumalar olsunn

Stil Direktoru dedi ki...

iadeyi ziyarete geldim ruhum da karnım da acıktı ama olmaz ki!

Unknown dedi ki...

Manzaranın güzelliğine baktım kaldım ne güzel yerler yaaa serin serin oralarda olmak vardı.
maşallah yemekleride indirmişsiniz mideye yarasın afiyet olsun canım
öpüyorum.

Z.M. dedi ki...

son iki yazına ve resimlerine bakınca,tatil için s.o.s. veren kendimin bastırmaya çalıştığım duyguları hortladı tek kelimeyle:)
yaa bende istiyom böyle sessiz biyerlerde bikaçgünde olsa:)
..süper gezmişsiniz,on üzerinden on puan:D

anneminkizıyim dedi ki...

Canim merhabalar, hayirli cumalar.
Fotograflar cok güzel, muhtesem.
Efsane ise cok güzelmis, cok güzel yerler gezip görmüssünüz canim, ellerine emeklerine saglik, sevgiler, Yemeklerde bu tabiiat güzelligi ile bütünlesmin, mis gibi sofraniza konmus::))

Elif dedi ki...

Merak ettigim bir yer burasi ühüü :(

tugbatugba dedi ki...

stıl dırektoru hoşgeldin bende bir kahveni içmeye geleceğim inş.

meliha dimi ohhh yayılacaksın şöyle çayırlara...

zm yaaa sorma benımde tatilim geldi öyle güni birlik olmuyor beden güneş istiyor deniz kum güneş üçlüsüne ihtiyacım var benımde ama bu yıldan geçti artık belki bir hafta sonu kaçamağı yağarım...

anneminkızıyım; canım senınde cuman hayırlı olsun...

elifçiğim nasip olur inş. sende gidersinnn...

Nur dedi ki...

Manzaralara bakayım yazıyı mı okuyayım oldum :) sonra altta tabaktakileri görünce hepsini unuttum en enteresanı da yedigöllerin efsanesiymiş :)
Bol gezmeler sevgiler.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...