23 Aralık 2009 Çarşamba

GECİKMİŞ ÇEYİZ GÖRÜNTÜLERİ

*evleneli çok oldu ama hala taze gelinim değil mi :P
bizde adettir çeyiz kız evinden çıkmadan serilir komşular çağrılır ahanda kızımızın çeyizi bu denir. e birde çeyizin çok şaşalı ve fazla olması gerekir... komşular gelir ellerinde çeyiz hediyeleri olur. bakarlar ederler dualar ederler giderler.. e tabii birde başında kız evinden biri olur çünkü gelin çeyizinden yürütme mürütme olmasın diyeeee olmaz ama adet işte ne edersin.

*benim bir tarafımda trakya olduğu için ve annemlerin mahallesi eski ve köklü bir mahalle ve çoğuda trakyalı arnavut ve karadenizli olunca bizde adeti ifşa etmek üzere annemin evine bir iki günlüğüne çeyizi serdik. ben serme işleminde pek bulunamadım çalıştıgım süreye denk gelmişti. sağolsun esma yengem halam annem serme işini haletti başak biri varmıydı unuttum... bunu size daha önce yayınlayacaktım ama bir türlü fırsatım olmadı hem resimlerde annemlerdeydi. dün akşam anneme gidince resimleri de bloggere yükledim.
bu arada annem dün aşüre yapmış makinemin pili bittiği için çekemedim ama varyaaa süpperdi ellerine sağlık anacımmmm :)))

*bu arada geçen pazar günü misafir ağırladım yogun bir hafta sonuydu neyse onuda başka bir yazıya artıkınn..
sizi çeyiz resimleriyle bırakayım..

*hee unutmadan birde benım muhasebeci olamam şaşıran arkadaşlar var yahuu niy hiç deli muhasebeci görmediniz mi :PPP
tugbatugba












14 yorum :

nehircce dedi ki...

Amamınnn neler var neler..Masalara takımları serme fikrini çok tuttum böyle daha hoş bir sunum oluyor baksana ..Kardeşime göstereceğim..hepsini güle güle kullan canım.

tugbatugba dedi ki...

CANIM SAGOLASIN ASLINDA ÇOK RESİM VARDI DETAY OLARAK AMA HEPSİNİ ATMADIM.. KARDEŞİN Mİ EVLENECEK ÖRNEK OLARAK DETAY RESİMLERİNİDE YOLLAYABİLİRİM :)

didem taninmis dedi ki...

Banada örnek oldu bu resimler. :) Güle güle kullan her zaman hepsini

bir güzel çift dedi ki...

Güle güle eskit Tuğba yoksa eskittin mi?ne kadarlık gelinsin bilmiyorum ama bu güzel şeyleri kullanmaya,eskitmeye kıyamıyor insan.kendimden biliyorum :)
sevgilerle...

havvanur dedi ki...

her bişin çokk güzel allah agzınızın tadını bozmasın tugbatugbamm

anneminkizıyim dedi ki...

Canim cok hos Allahim mesut mutlu etsin sizleri, güle güle kullanmak nasip etsin insallah.
Ahh eski günlere dönderdin beni, Kilis de ceyizi böyle sererler ve 40 gün kolu komsu akraba gelir bakar, islerin örnegini ister, herkes kizi icin yeni fikirler edinir, zevkle gezilirdi.
Simdi de böyle adetlerimizin hala devam etmesi cok güzel, bizim oralarda bence kalmadi gibi geliyor bana,
sevgiler....

Pembe Tatlar dedi ki...

Maşalahh canım...
Çeyizin çok güzel kahvaltı takımına bayıldım:)))

sürüden ayrılan koyun dedi ki...

tuhaf bir adetmiş. şimdi senin çeyizini kolu komşu sergi misali odayı gezip inceledi mi?
porselen üzerindeki desenler hakkında entellektüel yorumlar yaptılar mı? baş örtüsü kenarında defo buldular mı?

nevbahar01 dedi ki...

:)) aaa çok ilginç yaw. böyle çeyiz serme adetlerinin kaldığını bilmiyordum ben. ama resimlerine bakmak çok keyifliydi. hepsine de emek verilmiş, birbirinden değerli şeyler. güle güle kullan hepsini,güzel günlerinin şahidi olsun tüm eşyalar...

tatlilar gülcandan dedi ki...

Anneye babaya allah sabir versin bu zamanda kolay degil böyle cegiz .
Herkezede böyle hayirli günü göstersin.Sevgiler cok hos bilagunuz var sevgiler

evcilik dedi ki...

Hepsi itinayla hazırlanmışa benziyor güzel günlerde kullan Allah eşinle mutlu,mesut bir ömür versin inş. elişlerini önplana çıkarsan keşke benim için daha cazip olur..
sevgiler,selamlar..

Z.M. dedi ki...

ben istemedim ama banada yaptıydılar:P
valla güselmiş kıs çeyizin,güle güle kullan hepsini,
bu arada ben senin muhasebeci oluşuna inanıyorum fazlasıyla,zira sanırım kendimde bu meslekte olarak sende kendimi buluyorum fazlasıyla,ama deli oluşuna katılmıyorum,belki biras çocuk ruhluyuzdur ama:)

Unknown dedi ki...

Ya geçen yazdığın gün geldim yoruma fırsatım kalmamıştı şimdi anca fırsat buldum yorum yazmaya. Maşallah canım herşey süper ama ben en çok ayakkabılara bittim :P :)) Tam bir Türk adet ve gelenekleri yaşatma blog'u oldu blog'un hanım hanımcık herşey :) Birde ekmek yapma makinesi mi o büfenin üstündeki, fritöz mü yoksa tam anlayamadım. Ekmek yapma makinesiyse önerilerini beklerim ben alıcam da bi tane.

laleninbahcesi dedi ki...

Amanıın o ne kıs. Çökertmişin baba evini heheheh. Hepsinide güzel günlerde , ağız tadıyla kullan.

çook öptüm seni

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...